Transport

Expert dołącza do Grupy Rohlig Suus Logistics i wzmacnia jej kompetencje w dostawach e-commerce

Rohlig Suus Logistics nabył 100% udziałów w spółce Expert, specjalizującej się w dostawach i usługach dodanych dla e-commerce. Transakcja pozwoli wzmocnić ofertę drobnicową największego polskiego operatora logistycznego o profesjonalne usługi dostaw produktów AGD, RTV i mebli na ostatniej mili. Połączenie kompetencji obu firm ma stworzyć pierwszą tak kompleksową ofertę dla graczy e-commerce – od transportu globalnego, przez usługi magazynowe i celne, aż po montaż i konfigurację oraz odbiór starego sprzętu.

Zarówno Rohlig Suus Logistics, jak i Expert liczą na efekt synergii – specjalistyczne kompetencje Experta mają pomóc umocnić wiodącą pozycję firmy w obszarze e-commerce. Gdańska spółka działa na rynku od 13 lat i ma 20 oddziałów w całej Polsce. Wyspecjalizowane ekipy nie tylko dostarczają towar ze sklepów stacjonarnych i internetowych do odbiorców końcowych, ale też świadczą kompleksowe usługi instalacyjne – od montażu mebli po instalacje gazowo-elektryczne czy montaż sprzętu RTV i AGD zgodnie z wytycznymi klientów.

Rohlig Suus Logistics ma globalne kompetencje w zarządzaniu łańcuchami dostaw, z kolei Expert to wysoka jakość obsługi dostaw ostatniej mili oraz doświadczenie w usługach dodanych. Wierzymy, że kompleksowa oferta B2B i B2C, która powstanie z tego połączenia, pozwoli stworzyć nową jakość na rynku. Wiele firm kurierskich dostarczających niewielkie paczki przyzwyczaiło klientów do określonego poziomu obsługi. Zachowanie tego poziomu przy bardziej skomplikowanych dostawach paletowych jest trudniejsze i wymaga bardzo określonych kompetencji – zwłaszcza, gdy klienci oczekują też podłączenia sprzętu czy montażu mebli. Nasze dostawy będą budować pozytywne doświadczenie klienta i satysfakcję z zakupu i użytkowania nowych mebli czy sprzętu. Nasi nowi Experci wiedzą jak o to dbać, bo to ich jedyny profil działalności i na nim będą się w pełni koncentrować – mówi Adam Galek, członek zarządu Rohlig Suus Logistics.

To nowy rozdział w historii Grupy Rohlig Suus Logistics. W nadchodzącym roku Suus chce rozwijać się poprzez akwizycje skupiające się na rynkach zagranicznych w regionie CEE.

Wstąpienie do grupy Rohlig Suus Logistics to wielki sukces dla naszego całego zespołu. Wynikiem współpracy zarówno operacyjne,j jak i kapitałowej będzie uzupełnienie szerokiego wachlarza usług, oferowanych przez grupę RSL o specjalistyczne i kompleksowe rozwiązania dla ostatniej mili. Ponad 43 lata wspólnych doświadczeń pozwolą nam wyznaczyć nowe standardy na rynku i znacząco poszerzyć portfolio klientów grupy. Wyobraźmy sobie scenariusz, gdzie producent/dystrybutor/sklep oferujący swoje produkty, których produkcja odbywa się w innej części globu w ramach jednej umowy z operatorem logistycznym może skorzystać z bezpośredniej dostawy do klienta wraz ze specjalistycznymi usługami instalatorskimi – to ewenement na skalę światową – mówi Kamil Rybiński, COO oraz członek zarządu Expert Sp.z o.o.

Przedstawiciele obu firm zwracają uwagę na rosnące znaczenie specjalizacji w dostawach ostatniej mili. Dla odbiorcy końcowego coraz bardziej liczy się komfort. Firma realizująca dostawy tego rodzaju musi dysponować wyszkolonymi dwuosobowymi załogami, które będą posiadać niezbędne kompetencje techniczne, powinna też być w stanie poradzić sobie z wyzwaniami tzw. odwróconej logistyki – odbiorem starego sprzętu. W kontekście rosnących wymagań w zakresie zrównoważonego rozwoju ten wątek będzie zyskiwał na ważności.

***

O Rohlig Suus Logistics

Rohlig Suus Logistics jest jednym z największych operatorów logistycznych w Europie Centralnej. Firma specjalizuje się w zarządzaniu logistyką i globalnymi łańcuchami dostaw. Realizuje procesy spedycyjne w oparciu o transport drogowy, morski, lotniczy i intermodalny. W ciągu ostatnich 2 lat spółka dwukrotnie zwiększyła swoje przychody, zamykając 2021 rok na poziomie 2 mld złotych. Aktualnie firma zatrudnia ponad 2000 osób w ponad 30 oddziałach w 7 krajach oraz zarządza blisko 300 tys. m kw. powierzchni magazynowej.

Magia czytania…

Najszybciej newsy trafią do Internetu. Zmiany w stanie prawnym lub projekty, które mają szansę wejść w życie, branżowe nowinki, informacje o nowych technologiach, produktach – portale internetowe są miejscem, gdzie na nie trafimy. Tak jak w przypadku niebranżowych mediów internetowych, mamy zagwarantowaną szybkość dostarczania informacji. Poszerzanie swojej wiedzy poprzez lekturę branżowej prasy, książek i stron internetowych wydaje się być oczywistą ścieżką samodzielnego rozwoju swojego życia zawodowego.

W zależności od naszych potrzeb, nastawienia, upodobań itp. warto sięgać po autorów, których styl pisania, charakter ujmowania tematu nam się podobają i po prostu do nas przemawia. Nie ma potrzeby zmuszać się do czytania czegoś, co nam się zwyczajnie nie podoba. Wszak lektura ma nam sprawiać satysfakcję i przyjemność, a nie tylko dostarczać wiedzy.

Słowo pisane to nieoceniony sposób na rozpowszechnianie informacji. Pamięć ludzka jest ulotna, o czym często przekonujemy się aż za dobrze. Dzięki lekturze zyskujemy dostęp do informacji, do których możemy się praktycznie w każdej chwili odwołać i potraktować je jako swoisty pewnik, także w sytuacjach spornych czy przy wyjaśnianiu nieścisłości. Tego komfortu nie mamy w przypadku sięgania po informacje przekazane drogą ustną, które są uważane za mniej wiarygodne. Większe zaufanie do zanotowanych informacji kosztem tych powiedzianych i usłyszanych to efekt uboczny rewolucji Gutenberga.

Czytanie jest czynnością angażującą nasz mózg – można to tak w skrócie ująć, bez wchodzenia nadmiernie w medyczne szczegóły. „Muszę przemyśleć to co przeczytałem/przeczytałam” – często w ten sposób podsumowujemy lekturę (chyba, że była ona dla nas bardzo nieangażująca na poziomie intelektualnym, emocjonalnym, nie dostarczyła nam żadnych nowych informacji itp.). Dzięki czytaniu wpadniemy na nowe pomysły, kreatywne sposoby rozwiązania problemów, nowe ujęcia starego i dobrze znanego tematu. Opisany przez autora case study może stać się inspiracją do wykorzystania przez analogię pewnych rozwiązań w nowym kontekście. Osobną kwestię, choć wartą wspomnienia, stanowią teksty, które nie są inspiracją w sensie zawodowych, a przede wszystkim w zakresie samorozwoju. Z doświadczenia mogę napisać, że świetnie w tej kwestii sprawdzają się biografie znanych ludzi, których osiągnięcia lub ścieżka życia z jakiegoś powodu budzą nasz podziw czy po prostu zainteresowanie. Recepty na sukces od A do Z na skalę Billa Gatesa w takiej biografii raczej znajdziemy (zresztą wtedy cena takiej książki była inna), ale coś, co może pchnąć nasze myślenie o swojej działalności, zachęcić do odejścia z pracy na etacie i założenia własnej firmy, przemodelowania swojej oferty, wpłynięcia na sposób komunikowania się z klientami itp. Możliwości jest tu naprawdę sporo i warto je wykorzystać. Funkcję inspiracji może pełnić biografia nie tylko kogoś z naszej branży, do tego celu potrafią się też nadawać nieźle życiorysy artystów, którzy zazwyczaj w życiu nie mieli lekko.

Dzięki czytaniu czasopism możliwe jest poszerzenie posiadanej przez siebie wiedzy. W obecnych czasach gazety i czasopisma mają bardzo zróżnicowaną tematykę, dlatego z całą pewnością każdy człowiek znajdzie coś, co będzie mu w pełni odpowiadało.

Dzięki czytaniu czasopism istnieje możliwość odwoływania się do wcześniej przeczytanych tekstów, co ma bardzo duże znaczenie dla wielu osób. Źródła wiedzy są bardzo ważne, ponieważ dzięki nim człowiek może się rozwijać oraz poznawać nowe dla siebie rzeczy. Odwoływanie się do przeczytanych tekstów ma szczególne znaczenie w przypadku dzieci oraz młodzieży. Te grupy dopiero poznają świat i zasady, które w nim panują. Dlatego odwoływanie się do przeczytanych tekstów kultury jest bardzo istotne. Gazetki dla dzieci i czasopisma dla młodzieży sprawdzą się w tym przypadku najlepiej, dlatego warto umożliwić dzieciom oraz młodzieży zapoznawanie się z nimi oraz czytanie.

Zarówno gazetki dla dzieci, jak i czasopisma dla młodzieży mogą w odpowiedni sposób zainspirować młodego człowieka do działania. Jest to bardzo istotny aspekt czytania czasopism, dlatego powinno się na niego zwrócić szczególną uwagę. Czytanie w skuteczny sposób angażuje mózg do pracy i skłania do myślenia nad przeczytaną treścią. Dlatego warto zapoznawać się z literaturą z różnych źródeł, a także czasopismami, które mają dość szeroką tematykę. Dzięki dokonaniu wyboru odpowiednich dla siebie pozycji człowiek z całą pewnością będzie bardziej zachęcony do działania.

Gazety i czasopisma bez wątpienia umożliwiają zdobycie nowej wiedzy orz pogłębienie wiedzy, którą się już posiada. Dodatkowo dzięki nim można również bardzo zyskać na profesjonalizmie, co w przypadku niektórych osób ma dość duże znaczenie. Szczególnie interesujące jest czytanie czasopism, w których znajdują się artykuły autorytetów z danej branży.

Najszybciej newsy trafią do Internetu. Zmiany w stanie prawnym lub projekty, które mają szansę wejść w życie, branżowe nowinki, informacje o nowych technologiach, produktach – portale internetowe są miejscem, gdzie na nie trafimy. Tak jak w przypadku niebranżowych mediów internetowych, mamy zagwarantowaną szybkość dostarczania informacji. Poszerzanie swojej wiedzy poprzez lekturę branżowej prasy, książek i stron internetowych wydaje się być oczywistą ścieżką samodzielnego rozwoju swojego życia zawodowego.

W zależności od naszych potrzeb, nastawienia, upodobań itp. warto sięgać po autorów, których styl pisania, charakter ujmowania tematu nam się podobają i po prostu do nas przemawia. Nie ma potrzeby zmuszać się do czytania czegoś, co nam się zwyczajnie nie podoba. Wszak lektura ma nam sprawiać satysfakcję i przyjemność, a nie tylko dostarczać wiedzy.

Słowo pisane to nieoceniony sposób na rozpowszechnianie informacji. Pamięć ludzka jest ulotna, o czym często przekonujemy się aż za dobrze. Dzięki lekturze zyskujemy dostęp do informacji, do których możemy się praktycznie w każdej chwili odwołać i potraktować je jako swoisty pewnik, także w sytuacjach spornych czy przy wyjaśnianiu nieścisłości. Tego komfortu nie mamy w przypadku sięgania po informacje przekazane drogą ustną, które są uważane za mniej wiarygodne. Większe zaufanie do zanotowanych informacji kosztem tych powiedzianych i usłyszanych to efekt uboczny rewolucji Gutenberga.

Czytanie jest czynnością angażującą nasz mózg – można to tak w skrócie ująć, bez wchodzenia nadmiernie w medyczne szczegóły. „Muszę przemyśleć to co przeczytałem/przeczytałam” – często w ten sposób podsumowujemy lekturę (chyba, że była ona dla nas bardzo nieangażująca na poziomie intelektualnym, emocjonalnym, nie dostarczyła nam żadnych nowych informacji itp.). Dzięki czytaniu wpadniemy na nowe pomysły, kreatywne sposoby rozwiązania problemów, nowe ujęcia starego i dobrze znanego tematu. Opisany przez autora case study może stać się inspiracją do wykorzystania przez analogię pewnych rozwiązań w nowym kontekście. Osobną kwestię, choć wartą wspomnienia, stanowią teksty, które nie są inspiracją w sensie zawodowych, a przede wszystkim w zakresie samorozwoju. Z doświadczenia mogę napisać, że świetnie w tej kwestii sprawdzają się biografie znanych ludzi, których osiągnięcia lub ścieżka życia z jakiegoś powodu budzą nasz podziw czy po prostu zainteresowanie. Recepty na sukces od A do Z na skalę Billa Gatesa w takiej biografii raczej znajdziemy (zresztą wtedy cena takiej książki była inna), ale coś, co może pchnąć nasze myślenie o swojej działalności, zachęcić do odejścia z pracy na etacie i założenia własnej firmy, przemodelowania swojej oferty, wpłynięcia na sposób komunikowania się z klientami itp. Możliwości jest tu naprawdę sporo i warto je wykorzystać. Funkcję inspiracji może pełnić biografia nie tylko kogoś z naszej branży, do tego celu potrafią się też nadawać nieźle życiorysy artystów, którzy zazwyczaj w życiu nie mieli lekko.

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *